دوره های زبان انگلیسی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدین. لطفا مطالب رو بخونین و نظر بدین. اگر دنبال موضوع خاصی هستین به آرشیو موضوعی مراجعه کنین. نکته مهم: وبلاگ علمی کاربردی بوکان به هیچ حزب، سازمان دولتی یا غیر دولتی و یا طرز تفکری خاص وابسته نیست. این وبلاگ تنها برای آشنایی خوانندگان تهیه شده است. نگارنده مسوولیتی در قبال ادعای دیگران و یا تصمیمات خوانندگان وبلاگ ندارد. همچنین نگارنده مسوولیت صحت نوشته ها را به عهده نمی گیرد. خوانندگان محترم لطفا خود با استناد به منابع دیگر در مورد صحت نوشته ها تحقیق فرمایند. در صورت تمایل با شماره09379943535 تماس حاصل فرمایید مدیر وبلاگ: حسام رمضانی
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 25423
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

www.itblue.ir

فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی بوکان

 

دوره های زبان انگلیسی
در این بخش توضیحات لازم جهت متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره زبان انگلیسی در انگلستان را دارند , داده شده است.
در باره تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در انگلستان :

* این دوره ها مناسب افرادی است که در آینده قصد تحصیل در رشته های دانشگاهی در کشورهائی را دارند که انگلیسی زبان اصلی آنهاست میباشد.

* معمولا طول این دوره از یک ماه تا 10 ماه است.

*در مدت تحصیل , دانشجو امکان تعامل اجتماعی را با دیگر دانشجویان سراسر دنیا در یک محیطی آکادمیک خواهد داشت.

* این دوره ها معمولا به صورت 15 ساعت در هفته (تمام وقت ) بوده و هر کلاس 55 دقیقه است.

* سطح زبان انگلیسی هر دانشجو در ابتدای دوره اندازه گیری و بر اساس میزان آشنائی فرد به زبان انگلیسی سطح کلاس آن را مشخص مینمایند.

* در مدت تحصیل در کالج زبان ، دانشجو از امکاناتی مشابه دانشگاه برخوردار خواهد بود و این شرایط دانشجو را برای ورود به دانشگاه در سالهای بعدی آماده تر میکند.
* دانشجو در مدت تحصیل در کالج زبان میتواند از امکانات مدرن سمعی بصری آموزش زبان و کتابخانه و... استفاده نماید.

*دانشجو امکان مشارکت در فعالیتهای فوق برنامه از جمله شرکت در فعالیتهای ورزشی و هنری ... را خواهد داشت.
محتوای این دوره ها:
دوره عمومی زبان انگلیسی به اهداف زیر برگزار میشوند:

- افزایش توانائیهای دانشجو در زمینه های مختلف تکلم به زبان انگلیسی در شرایط مختلف.

- افزایش توانائیهای دانشجو در زمینه های گرامر و درک مطلب زبان انگلیسی.

- پیشرفت در مهارتهای دانشجو در زمینه های تلفظ لغات انگلیسی.

- افزایش مهارتهای دانشجو در زمینه های
Reading & Listening .

- ارتقاء مهارتهای دانشجو در زمینه نوشتن متون انگلیسی.

- افزایش و پیشرفت مهارت های دانشجو در زمینه های مطالعه و تحصیل بدون اتکا به دیگران.

- ارتقا مهارتهای دانشجو در زمینه شرکت در پروژه ها و فعالیت های گروهی.

- یادگیری روش ارائه مقالات مختلف به زبان انگلیسی.

- آشنائی با محیط اجتماعی جدید و زندگی با دانشجویان از اقصی نقاط دنیا و همینطور آداب و رسوم و فرهنگهای مختلف.

- استفاده از منابع آنلاین اختصاصی کالج در امر یادگیری زبان انگلیسی .
برگزاری کلاسها:
معمولا کلاسها به صورتهای زیر برگزار میشوند که البته در کالج های مختلف متفاوت است. کلاسها همچنین میتواند به صورت گروهی یا تکی برگزار گردد.

به عنوان مثال : 
حداکثر تعداد دانشجو در یک کلاس
14 نفر
تعداد ساعات کلاس در هفته
15 ساعت در هفته
شروع کلاسها
دوشنبه
سطح کلاس
مبتدی - متوسط - پیشرفته - تخصصی
مدت زمان هر کلاس
55 دقیقه
کلاسها در سطوح مختلف بسته به توانائی های دانشجوبرگزار میشود.

 در صورتی که متقاضی تحصیل در دوره های زبان انگلیسی , آیلتس  و یا تافل  میباشید بایستی بتوانید نشان دهید که زبان انگلیسی را در سطوح UpperIntermediate فرا گرفته اید و مدرک لازم را در زمان مقرر ارائه دهید.مدارکی که مورد قبول است شامل:

Minimum of IELTS 4.5 or TOEFL 475 PBTor TOEFL 53 IBTorequivalent 

__________________________________________________________________________
دوره های کارشناسی درانگلستان
دوره های کارشناسی در انگلستان :

Application Procedure for UndergraduateCourses Bachelor Degree Programmes
در این بخش توضیحاتی مختصر جهت دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های کارشناسی در  انگلستان  را دارند داده شده است.
دانش آموزان انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه به مدت 13 سال در مقاطع ابتدائی و متوسطه تحصیل کرده و سپس به دانشگاه وارد میشوند.جهت معادل کردن این دوره برای دانشجویان از کشور های دیگر که سیستم آموزشی متفاوتی با  انگلستان  دارند و قصد ورود به دوره های کارشناسی در انگلستان را دارند خواسته میشود تا در دوره های پیش دانشگاهی شرکت نمایند.

توضیحات کامل در مورد دوره های پیش دانشگاهی را در بخش مربوطه مطالعه نمائید.
متقاضی ورود به دوره های کارشناسی در انگلستان میبایست دوره GCSE را با حداقل نمرات C گذرانده باشد.
نکته: متقاضیان ورود به دوره های کارشناسی در دانشگاهای آکسفورد و کمبریج میبایست نتایج A level را ارائه دهند.
ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات سال آخر دبیرستان الزامی است.این مدرک بایستی توسط مترجم رسمی ترجمه شده باشد در غیر اینصورت از طرف دانشگاه مورد قبول نخواهد بود.
معمولا دانشگاه ها علاقه مندند تا وضعیت درسی و رفتار متقاضی را در زمان تحصیل در مقاطع قبلی بدانند بنابراین ریز نمرات شما در نتیجه اخذ پذیرش اهمیت زیادی دارد.
از آنجا که هر رشته و یا دانشگاه شرایط خاص خود را دارد بعد از تکمیل فرم درخواست مشاوره تحصیلی ، همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت تا اطلاعات بیشتری از شرایط فردی شما کسب و راهنمائی های دقیقتری انجام شود.
فرم درخواست جهت شرکت در دوره های کارشناسی در انگلستان بایستی حداکثر تا قبل از 10 خرداد ماه تکمیل شود تا بتوان برای دوره های کارشناسی ترم آینده که در شهریور ماه شروع میشود اقدام نمود .هر چند در بعضی شرایط ، این زمان تا تیرماه ماه قابل تمدید است.
برای درخواست در دانشگاهای آکسفورد و کمبریج میبایست درخواست شما تا قبل از 20 مهر ماه تکمیل شده باشد .تا بتوان برای سال بعد جهت اخذ پذیرش در این دو دانشگاه اقدام نمود. علاوه بر فرم های معمولی ، این دو دانشگاه دارای فرمهای دیگری نیز هستند که میبایستی تکمیل و ارسال شوند .لازم به ذکر است که در یک زمان متقاضی نمیتواند برای هر دو این دانشگاهها اقدام نماید.
IELTS : در بعضی از دانشگاه ها در انگلستان از دانشجویان خارجی خواسته میشود تا قبل از ورود به دانشگاه در دوره های کارشناسی ، امتحان آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذارند و نتیجه آزمون آیلتس  را به دانشگاه ارائه دهند.اگر چه ممکن است مدارک دیگر زبان را نیز قبول نمایند.
معرفی نامه: Letter ofRecommendation

این نامه نقش بسیار مهمی در اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان به خصوص در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا دارد
که در واقع نامه ای است که توسط فردی که متقاضی را در زمان تحصیل میشناسد نوشته و امضا میشود. نویسنده این نامه بایستی موقعیت خود را در نامه بنویسید (مثلا دبیر زیست شناسی) و این که برای چه مدتی و تا چه اندازه متقاضی را میشناخته  و دلایل توصیه تحصیل در آن رشته خاص برای متقاضی را عنوان نماید.
بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه توسط ما ، فرم توصیه نامه به همراه مدارک پذیرش برای متقاضی ارسال خواهد شد.
معمولا  دو توصیه نامه نامه از طرف 2 معرف درخواست میشود.
اظهار نامه: Statement ofPurpose
نوشتن اظهارنامه در زمان اخذ پذیرش تحصیلی نقش بسیار مهمی را دارد . چون معمولا مسئولین دانشگاه در عدم حضور دانشجو تصمیم به اعطای پذیرش تحصیلی میگیرند این مدرک در معرفی دانشجو و نهایتا در تصمیم گیری دانشگاه بسیار با اهمیت است که در آن نامه دلایل انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی و همچنین دلایل کافی مبنی بر به پایان رساندن دوره تحصیلی نیز بایستی گنجانده شود
دوره های کارشناسی ارشد
در این بخش توضیحاتی مختصر جهت دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان را دارند آمده است.

متقاضیان تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان بایستی درخواست خود را حداقل یک سال قبل از شروع تحصیل جهت ارائه به دانشگاه برای ما ارسال نمایند. 


از آنجا که هر دانشگاه شرایط ورودی خاص خود را دارد بایستی زمان کافی برای بررسی مدارک متقاضی و ارسال تقاضا به دانشگاه ( دانشگاه ها ) وجود داشته باشد.
شرایط عمومی جهت شرکت در کارشناسی ارشد در انگلستان :

جهت شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان  متقاضی بایستی مدرک دوره کارشناسی خود را در دست داشته باشد. بعضی از دانشگاه های انگلستان مدارک دوره کارشناسی بعضی از کشورها را جهت ورود به دوره کارشناسی ارشد در انگلستان معتبر نمیدانند. بنابراین قبل از اقدام اخذ پذیرش مدارک دوره کارشناسی بایستی به معادل آن در انگلستان  تبدیل شود.
سوابق تحصیلی:

جهت اقدام برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان سوابق تحصیلی متقاضی مورد نیاز است و موفقیت آمیز بودن دوره های تحصیلی قبلی در نتیجه دادن پذیرش از طرف دانشگاه اهمیت بسیاری دارد.

ریز نمرات:
Transcript
دانشجویانی که تقاضای تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد در انگلستان را دارند میبایست ریز نمرات خود ، از دوره تحصیلی دیپلم تا اتمام کارشناسی را ارائه نمایند. ریز نمرات بایستی توسط مترجم رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. بعضی از دانشگاها ممکن است تقاضای دو نسخه از ریز نمرات را نمایند.

IELTS

اغلب دانشگاهای انگلستان داشتن آیلتس موفقیت آمیز را به عنوان یکی از پیش نیازهای ورود به دوره هایکارشناسی ارشد در انگلستان از متقاضی درخواست میکنند. بعضی از دانشگاها ممکن است تافل را نیز بپذیرند. در صورتی که دانشجو تحصیلات قبلی خود را در محیطی نسبتا انگلیسی زبان گذرانده باشد و مدارکی دال بر تواناییهای خود در خصوص مهارتهایش در زبان انگلیسی ارائه نماید دانشگاه ممکن است او را از گذراندن امتحان آیلتس معاف کند.
GMAT : Graduate Management Admission Test

متقاضیان تحصیل در کارشناسی ارشد در انگلستان در رشته های مدیریتی , علاوه بر احراز شرایط عمومی و آیلتس ممکن است نیاز به گذراندن موفقیت آمیز امتحان GMAT نیز داشته باشند.
تجربه کاری : Work Experience

برای شرکت دربعضی از دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان داشتن تجربه کاری به عنوان یک پیش نیاز است. برای مثال برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد
MBAs ، متقاضی نیاز به تجربه کاری حداقل 2 تا 3 سال دارد.
رزومه : Resume - (CV) Curriculum Vitae

رزومه یکی از اجزای مهم برای تقاضای تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد در انگلستان است. تهیه یک رزومه مناسب در نتیجه اعطای پذیرش تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد. رزومه بایستی شامل اطلاعات دقیقی از متقاضی در زمینه های تحصیلی و کاری باشد.
 
جهت اطلاعات بیشتر در زمینه تهیه رزومه مناسب فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.
معرفی نامه ( توصیه نامه) : Letter of Recommendation

این نامه نقش بسیار مهمی را در اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان به خصوص در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا دارد
که در واقع نامه ای است که توسط فردی که متقاضی را در زمان تحصیل میشناسد نوشته و امضا میشود. نویسنده این نامه بایستی موقعیت خود را در نامه بنویسید (مثلا استاد فیزیک) و قید کنید که برای چه مدتی و تا چه اندازه متقاضی را میشناسد و دلایل توصیه تحصیل در آن رشته خاص برای متقاضی را عنوان نماید.
بعد ازاخذ پذیرش از دانشگاه فرم توصیه نامه به همراه مدارک پذیرش برای متقاضی از طرف ما ارسال خواهد شد.

معمولا ارائه دو توصیه نامه از طرف 2 معرف توصیه میشود.
اظهار نامه: Statement ofPurpose

نوشتن اظهارنامه در زمان اخذ پذیرش تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نقش بسیار مهمی را دارد . چون معمولا مسئولین دانشگاه در عدم حضور دانشجو تصمیم به اعطای پذیرش تحصیلی میگیرند این مدرک در معرفی دانشجو و نهایتا در تصمیم گیری دانشگاه بسیار با اهمیت است که در آن نامه دلایل انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی و همچنین دلایل کافی مبنی بر به پایان رساندن دوره توسط متقاضی بایستی گنجانده شود.

از موارد دیگر ارائه Essay است که در بعضی رشته ها نظیر
MBA از اهمیت زیادی برخوردار است.
____________________________________________________________________________
تحصیل در دوره های دکتری در انگلستان :

دوره های دکترا در انگلستان  عالیترین دوره های تحصیلی در انگلستان هستند. اکثر دانشگاه های انگلستان مدارک صادره دانشجویان در دوره دکترا را به صورت
PhD or by the name of DPhil ارائه میدهند که در هر دو صورت خلاصه عبارت Doctorate of Philosophy است .
این مدرک به کسانی اعطا میشود که ریسرچ را در رشته تخصصی خود انجام داده باشند. علاوه بر ربسرچ این دوره ها ممکن است شامل عناصر دیگری نیز باشد. گاهی این مدارک عناوین تخصصی تری دارند مانند EdD است که در واقع Doctor ofEducation است که در تیتر دکترا عنوان رشته تخصصی نیز دیده میشود.
اخذ دوره های دکترا معمولا نیاز به حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت دارد. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در رشته های دکترا که در  در حال تحصیل در انگلستان هستند. اخذ دکترا در انگلستان نیازمند ارائه تز منطقی و آکادمیک می باشد و دانشجو بایستی بتواند استاد خود را قانع کند که کلیه مفاهیم در خصوص رشته تحصیلی خود را کسب نموده است.

معمولا دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقاطع ابتدا خود تحقیقات اولیه را در مورد رشته و دانشگاه مورد نظر انجام داده و سپس جهت اطلاع دقیقتر از نحوه برگزاری دوره دکترا در انگلستان  با ما تماس حاصل مینمایند. وب سایتهای دانشگاه ها اطلاعات خوبی از ارائه دوره های دکترا موجود می باشد.

شرایط ورود به دوره های دکترا در انگلستان :
هر دانشگاه سیاستهای خاص خود را در زمینه ارائه این دوره و پذیرش دانشجو دارد.
در اینجا با یک مثال ، شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان جهت تحصیل در دوره های دکترا توضیح داده شده است.
برای مثال :

Research inLeicester University در دانشگاه لستر:

شرایط ورودی :
Entry Requirements

دانشجو معمولا بایستی به صورت تمام وقت در مدت 3 تا 4 سال بسته به مدارک قبلی خود در رشته اقتصاد در دانشگاه لستر در طول دوره دکترا تحصیل نماید.

برای ثبت نام و پذیرفته شدن در
Department ofEconomics در دانشگاه لستر , دانشجو بایستی نمرات عالی در دوره های قبلی آموزشی خود از جمله مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشد.

متقاضیان پذیرفته شده میتوانند درخواست انجام ریسرچ خود تحت نظر یکی از اعضای
Department of Economics دهند.
متقاضی بایستی به همراه فرم درخواست ، پروپوزال خود را نیز ارائه دهد. بدلیل تنوع و دامنه وسیع تحقیق میتوان در ابتدای شروع دوره و با هماهنگی Department ofEconomics و موافقت طرفین (دانشجو و Department of Economics ) در پروپوزال تغییراتی داد.
بسته به مدارک قبلی دانشجو Department of Economics ممکن است دوره های فوندیشن پیشرفته را نیز در زمان ریسرچ به دانشجو ارائه شود.

In detail, depending on your economics background at the time you apply, you will be admitted to either the 1+3 year PhD programme, which is made up of Year 0 and Year 1 registration as an Advance Post.Graduate (APG) student, with upgrading to PhD status at the beginning of Year 2, and Years 2 and 3 as PhD student or the 3 year PhD programme, which is made up Year 1 registration as an APG student, with upgrading to PhD status at the beginning of Year 2, and Years 2 and 3 as PhD student .
The following tables illustrate student timeline while at Leicester:
Date
1+3 PhD
Criteria for Progress
September 2009
Beginning of registration
 
June 2010
TCM 0 – Admission to Year 1
- Modules worth 120 credit to be passed with 60% average (in the examinations).
- Viable/provisional research project.
- Attendance to 50% of seminars and workshops
End of Year 0
April 2011
TCM 1 – Progress to research
- Semester 1 modules: Advanced Micro, Advanced Macro, Econometrics passed with 60% average (in the examinations).
- Semester 2 modules passed satisfactorily (assessment by research work).
- Detailed research project.
- Attendance to 50% of seminars and workshops.
September 2011
TCM 2 – Upgrading to PhD
- Extended research project, with plans, and timetable.
- Supervisory team in place
- 50% of seminars/workshop attended.
- Successful presentation of first draft chapter to staff and research students.
- Detailed report on progress of research.
- Assessment of likelihood of completion of PhD. May recommend submission of MPhil if completion of PhD is considered unlikely.
End of Year 1
April 2012
TCM 3 – Progress
- Detailed report on progress of research.
- Assessment of likelihood of completion of PhD.
- Timetable for next year.
September 2012
TCM 4 – progress.
- Check progress of research.
End of Year 2
January 2013
TCM 5
- Check progress of research.
- Advice on job market talk.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب